Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Drar en lättnadens suck

Av Sarah Kleist Åstrand - 31 oktober 2011 21:33

Laban piggnade till och åt sin mat i kväll. Därmed drar jag en lättnadens suck, just nu ligger den lille kronjuvelen ihoprullad och sover gott. Han verkar få behålla maten han åt.


Torrfoder verkar vara boven i dramat, och om detta har vi livliga diskussioner ibland.

Jag vill minnas att jag gjort något tidigare inlägg där jag beskrivit att Laban får ont i magen när han fått äta torrfoder i 1,5-2 veckor.

Och visst är det bekvämt med torrfoder, bara att ösa upp och servera. Färskfoder kräver lite mer planering, att man tar fram det i tid så det kan tina ordentligt och serveras någorlunda rumstempererat.

Men även att det är bekvämt med torrfoder så är det inte värt att någon av hundarna får magproblem och inte kan äta på ett par dygn.


Visst, Laban gillar variation, men det får inte kosta hans välfärd. Nästa gång kanske hans mage pajar fullständigt, så det får inte bli nå'n nästa gång.

Nu gäller det bara att övertyga Uffe om det också.


Laban gillar ett visst färskfoder som luktar ganska mycket vom, så jag tänkte köpa hem lite vom och blanda ner i det färskfodret han får huvudsakligen. Gissningsvis blir han mer intresserad av sin mat då, och förhoppningsvis lägger han även på sig några välbehövliga hekton.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Kleist Åstrand - 7 september 2013 12:50


  Laban och Maxía på stenen under vilken gamle Pompe vilar. Bilden tagen i april i år.   Ojojoj, nästan 1,5 år sedan jag skrev något sist. Man kan säga att bloggen har fått ligga i träda.    Mycket har hänt under den tiden, t ex vann Laban s...

Av Sarah Kleist Åstrand - 22 april 2012 19:37

Nu blev det inte så, jag var så rasans trött att jag till väldigt stor del av helgen har sovit och slappat. Och haft dåligt samvete för hundarna som hade en väldigt tråkig matte. Tanken var att vi skulle ha lite roligt och trevligt tillsammans, jag...

Av Sarah Kleist Åstrand - 17 april 2012 14:59

Egentligen har jag inte någon vidare tid för att sitta och klappra, men som vanligt lullar jag i min egna lilla värld och som vanligt blir det en del funderingar. Den här gången funderar jag över Piivo, jag tycker faktiskt lite synd om honom.   ...

Av Sarah Kleist Åstrand - 12 april 2012 20:02

Det är inte bara hundars beteende som är intressant att studera. På sistone, inte bara igår och idag, har jag lagt märke till hur folk jag möter beter sig när jag kommer med enbart Maxía, Piivo, och Laban, när jag kommer med nämnda tre och valpen, oc...

Av Sarah Kleist Åstrand - 11 april 2012 23:02


  Så här ser hon ut, hon fyllde 4 månader i söndags och bilden är tagen idag. Duktiga handlern Roland Sandström poserar henne.   Jag har haft henne hemma några timmar idag och passat på att hantera och pyssla lite med henne. Med tanke på at...

Ovido - Quiz & Flashcards