Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Sarah Kleist Åstrand - 28 oktober 2011 13:47

Man ska aldrig ge upp från början och pessimistiskt kläcka ur sig "det går inte".


När det gäller Labans träning och med tanke på hans rastillhörighet har jag fått höra ett antal "det går inte".

Nähä, gör det inte det ?

Varför visar han sig då så bra på utställning parallellt med lydnadsträning ?

Jamen det går ju inte !


To de´?, som vår riksbekanta töntcharmiga brevbärare Dag-Otto brukar säga.


Och jag kan vara en förbannat ettrig liten jävel som när jag ger mig fan på nå't absolut ska lyckas med det i slutänden.

"Det går inte" triggar mig ytterligare.

Därför ska jag förbättra mina egna odds. Jag vill nämligen inte ha stroke och hjärtinfarkt, så jag ska ändra på ett par detaljer, kanske till och med tre detaljer, i min livsföring.

Vad gäller de övriga framtidsplanerna så behöver jag då inte ändra dem helt radikalt.

Jag hade ett långt samtal med Carina i eftermiddag. Hon gav mig lite fler perspektiv att tänka på, så det ska få sjunka in lite.

Jag är glad och tacksam att ha en sådan vän i mitt liv !

Ovido - Quiz & Flashcards