Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Sarah Kleist Åstrand - 5 augusti 2011 14:29

Det bar sig inte bättre än att Laban blev negativt påverkad av händelsen med rottweilern tidigare i veckan, och det märktes ganska snart.

Jätteledsen över detta pinglade jag Carina och vi kom överens om att hon skulle ta med sin rottis Gissa och komma på besök som igår, och att vi skulle träffas utomhus med bara Laban och Gissa. De känner ju varandra lite sedan tidigare, och det är tack vare Gissa som Laban kommit över sin osäkerhet för svarta stora hundar ( fast jag är inte säker på om det även gäller så stora hundar som grand danois ).

När Laban nu fick syn på Gissa blev han väldigt skeptisk och avvaktande, men det tog inte särskilt lång tid innan han vågade sig fram mot henne. Det bar sig dessutom inte bättre än att Gissa precis gått ur löp och därför fortfarande doftade mumma för Laban.

Och så tog vi en promenad till Lyckeby med dessa två, köpte lite ätbart på Pastabaren och gick hem igen för att äta.

Det gick riktigt bra att ha med Gissa in i lyan, om vi bortser från att Maxía starkt visade sitt ogillande och agerade ragata absoluta.

Det hela var väldigt nyttigt även för Gissa, som interagerade väldigt fint med mina små pälstussar.

Senare tog jag gossen Piivo och hängde på först hem till Carina, där DCI och Yanni blev alldeles stolliga av glädje över att matte och Gissa kommit hem igen, och sedan ut till klubben för lite träning. Piivo tyckte att det blev lite läskigt att vara omgiven av tre stora hundar, men det gick bra ändå. DCI var först lite fundersam eftersom ju Piivo är kastrerad, men bestämde sig för att han var ok.

Carina och jag babblade bort ett par timmar innan vi stuvade in alla hundarna i bilen och begav oss mot klubben där Piivo var jätteduktig i träningen, både i rallylydnaden och följaövningarna !

OCH HAN GJORDE INTE EN ENDA AVSTICKARE !

Det blev alltså en härlig och väldigt lyckad dag ur alla synvinklar, både Piivo och jag slocknade som klubbade sälar på kvällen, och idag är det full rulle för i morgon vankas det utställning för mig och lilla Laban. Håll tummarna !


Nedan följer några foton från Carina och Gissas besök hemma hos oss.


       

Ovido - Quiz & Flashcards