Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Sarah Kleist Åstrand - 23 augusti 2011 21:34

Så klart att man ska bli förkyld nu ! Uffe åkte på en praktfull förkylning i helgen, och med tanke på att det är utställning i Tingsryd på lördag, så försökte jag akta mig och undvika att komma för nära.

Men faktum kvarstår : Uffe behöver bara komma hem och snörvla och nysa så åker jag också på det.

Det blir ju inte lättare av att han t ex smakar av såsen till middagen, och använder samma sked två gånger, hostar och nyser rakt ut i luften.

Usch, sån't har jag svårt för.


Så nu sitter jag också här och hostar, nyser, och snörvlar. Vitlöken kommer att gå åt under de kommande två dagarna, jag tycker att det hjälper. Fast egentligen skulle jag börjat min vitlökskur senast som igår, då pressade jag bara ett par klyftor på pizzan vi hade till middag.

I kväll hade vi bandspagetti och het kryddig köttfärsröra. Det blev förstås extra vitlök på min portion,  jag vill så gärna komma till Tingsryd på lördag, och då vill jag inte känna mig som en rugguggla !

Och jag vill inte heller riskera att smitta ner Carina och Lillemor, men eftersom man är "farlig" och som mest smittsam under de tre första dygnen så tror jag det är ganska riskfritt för deras del.


Men nu måste jag ut och rasta hundarna, och sedan ska jag försöka få några timmars sömn.

Ovido - Quiz & Flashcards