Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Samarbete

Av Sarah Kleist Åstrand - 5 augusti 2011 14:29

Det bar sig inte bättre än att Laban blev negativt påverkad av händelsen med rottweilern tidigare i veckan, och det märktes ganska snart.

Jätteledsen över detta pinglade jag Carina och vi kom överens om att hon skulle ta med sin rottis Gissa och komma på besök som igår, och att vi skulle träffas utomhus med bara Laban och Gissa. De känner ju varandra lite sedan tidigare, och det är tack vare Gissa som Laban kommit över sin osäkerhet för svarta stora hundar ( fast jag är inte säker på om det även gäller så stora hundar som grand danois ).

När Laban nu fick syn på Gissa blev han väldigt skeptisk och avvaktande, men det tog inte särskilt lång tid innan han vågade sig fram mot henne. Det bar sig dessutom inte bättre än att Gissa precis gått ur löp och därför fortfarande doftade mumma för Laban.

Och så tog vi en promenad till Lyckeby med dessa två, köpte lite ätbart på Pastabaren och gick hem igen för att äta.

Det gick riktigt bra att ha med Gissa in i lyan, om vi bortser från att Maxía starkt visade sitt ogillande och agerade ragata absoluta.

Det hela var väldigt nyttigt även för Gissa, som interagerade väldigt fint med mina små pälstussar.

Senare tog jag gossen Piivo och hängde på först hem till Carina, där DCI och Yanni blev alldeles stolliga av glädje över att matte och Gissa kommit hem igen, och sedan ut till klubben för lite träning. Piivo tyckte att det blev lite läskigt att vara omgiven av tre stora hundar, men det gick bra ändå. DCI var först lite fundersam eftersom ju Piivo är kastrerad, men bestämde sig för att han var ok.

Carina och jag babblade bort ett par timmar innan vi stuvade in alla hundarna i bilen och begav oss mot klubben där Piivo var jätteduktig i träningen, både i rallylydnaden och följaövningarna !

OCH HAN GJORDE INTE EN ENDA AVSTICKARE !

Det blev alltså en härlig och väldigt lyckad dag ur alla synvinklar, både Piivo och jag slocknade som klubbade sälar på kvällen, och idag är det full rulle för i morgon vankas det utställning för mig och lilla Laban. Håll tummarna !


Nedan följer några foton från Carina och Gissas besök hemma hos oss.


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Kleist Åstrand - 7 september 2013 12:50


  Laban och Maxía på stenen under vilken gamle Pompe vilar. Bilden tagen i april i år.   Ojojoj, nästan 1,5 år sedan jag skrev något sist. Man kan säga att bloggen har fått ligga i träda.    Mycket har hänt under den tiden, t ex vann Laban s...

Av Sarah Kleist Åstrand - 22 april 2012 19:37

Nu blev det inte så, jag var så rasans trött att jag till väldigt stor del av helgen har sovit och slappat. Och haft dåligt samvete för hundarna som hade en väldigt tråkig matte. Tanken var att vi skulle ha lite roligt och trevligt tillsammans, jag...

Av Sarah Kleist Åstrand - 17 april 2012 14:59

Egentligen har jag inte någon vidare tid för att sitta och klappra, men som vanligt lullar jag i min egna lilla värld och som vanligt blir det en del funderingar. Den här gången funderar jag över Piivo, jag tycker faktiskt lite synd om honom.   ...

Av Sarah Kleist Åstrand - 12 april 2012 20:02

Det är inte bara hundars beteende som är intressant att studera. På sistone, inte bara igår och idag, har jag lagt märke till hur folk jag möter beter sig när jag kommer med enbart Maxía, Piivo, och Laban, när jag kommer med nämnda tre och valpen, oc...

Av Sarah Kleist Åstrand - 11 april 2012 23:02


  Så här ser hon ut, hon fyllde 4 månader i söndags och bilden är tagen idag. Duktiga handlern Roland Sandström poserar henne.   Jag har haft henne hemma några timmar idag och passat på att hantera och pyssla lite med henne. Med tanke på at...

Ovido - Quiz & Flashcards