Alla inlägg den 27 november 2011

Av Sarah Kleist Åstrand - 27 november 2011 23:22

Man brukar kanske inte längta till måndagen, men jag gör det och det finns två superhärliga små anledningar till det !


I går var Carina med flock här några timmar på kvällen, så jag knallade hem Bhernard.

Vill inte riskera nå't ju.

Carina och jag tog respektive gäng hundar och gick en sväng i Lyckeby, man kanske kan säga att vi hade en egen hundprommis fast vi var bara två personer och sju hundar.

Ska ladda upp fotona så fort jag bara får tummen ur..

Det var roligt att se hur folk vi mötte reagerade när de fick syn på oss, en karl som var ute med sin lilla pudel tvärvände så snabbt att hans hund liksom bara rycktes med innan den alls hade hunnit reagera, och en slängig yngling valde att fortare än kvickt kila över på andra sidan vägen.

Både jag och Carina kände oss lite full-i-fan över detta och började skoja om att leta upp någon att skrämma. Naturligtvis gjorde vi inte allvar av skojet, men tanken var roande !


När vi var hemma igen fick lilla Sinja följa med in, och haggan Maxía fick sitta bakom galler i köket. Det är ju tyvärr så att Maxía är rent elak mot valpar och utomflockliga hundar som får komma innanför dörren, fråga Yanni och Sinja, för att inte glömma stackars Laban när han kom till oss ! I kväll började hon sikta in sig på stackars Bhernard igen, men lyckligtvis hann jag se vad som var på gång och därför stoppa henne så hon inte flög på honom. Det börjar bli ett problem, och ibland vill jag bara slita tag i henne och ruska utav helvete, men det är ju långt ifrån rätt att göra på det viset.

Undrar varför hon beter sig så här ? Carina menar att hunden inte mår bra, och naturligtvis ska man inte uppmuntra Maxía att uppföra sig så här illa, och jag funderar lite runt detta allt större dilemma. Det är ju ett problembeteende, att Maxía är dominant visste jag redan och att problembeteendet började när Laban kom hit, men VARFÖR beter hon sig så illa, VARFÖR mår hon dåligt ? Det tog mig fyra MÅNADER av hårt jobb innan hon så smått, och i minimal skala, började acceptera Laban. Mår hon bättre av att bli bannad och korrigerad ?



Laban och Piivo är väldigt vänligt sinnade mot valpar, de uppför sig jättefint mot lilla Sinja ! 


Där behöver jag inte bekymra mig ett skvatt.



Men kvällen förflöt med lugn bland hundarna, bortsett från att Maxía emellanåt protesterade över att vara satt bakom galler. Laban ville sällskapa lite med henne vid ett par tillfällen, så han fick lov att göra det.

Vi hade en riktigt trevlig tjejkväll, Carina och jag ! Uffe var på julfest med jobbet, så det fanns inte en karl så långt ögat kunde nå ! Ja, bortsett från den trevlige polismannen som knackade lite diskret på balkongräcket och frågade om han kunde få låna nyckeln för att kunna komma in i trappuppgången. Han sa inget om vad det gällde, men eftersom det hade förekommit skrik och vrål från lyan där grannen från helvetet bor så antog jag att det var dit han skulle. Igen. Det är inte direkt första gången polisen hälsar på hos grannen från helvetet..


Men ikväll har jag suttit och beställt julkort, de blir jättefina ! Och så har jag fixat lite med ett par julklappar, nu behövs bara ett par till viktiga detaljer se'n är allt klart. Tiden rusar iväg och julen är snart här !

Hm, apropå jul så måste jag ju göra bloggen lite julfin..



Ovido - Quiz & Flashcards