Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Kass

Av Sarah Kleist Åstrand - 29 september 2011 14:30

Jag brukar försöka hålla mig uppe, men idag är en riktigt kass dag.

Det är vackert soligt väder, väldigt tilltalande för alla svenssons, men jag vill bara dra mig undan och vara ifred.


Jag vill ut och träna Laban en stund, men orkar inte. Kanske mår jag bättre i morgon.

Även när jag mår bra vill jag vara ifred när jag tränar hemma, det har jag vant mig vid och så vill jag ha det.

Är det träning hos Elisabeth och Kjell så är det en sak, likaså när jag är med Carina på klubben, det är bara trevligt och roligt eftersom vi alla är hundmänniskor som tycker om att jobba och träna med hund.

Det hade varit trevligt att ha en träningskompis hemma också, men nu är jag som sagt väldigt solo om hund-hålligång här ute och vant mig vid det.

I går kväll tog jag ut Laban för en spårövning. Helt vansinnigt egentligen eftersom det var beckmörkt ute och jag är till skillnad från min hund fullständigt mörkerblind. Lite hjälp av belysningen från den intilliggande parkeringen fick vi dock.

Fast Laban var mer sökhund igår. Stördes av något som inte jag kunde höra, men han tog spårövningen och slutet blev bra. Det var nästan vindstilla, och när det dök upp en svag bris kom den inte framifrån. Dock avvek han från spårövningen vid ett tillfälle, och eftersom han sniffade ivrigt åt fel håll så gissade jag att det var spår efter en löptik.

Som vanligt glömde jag att plocka upp spårflaggan, en detalj jag absolut inte får glömma, men som har blivit något av en standard när Laban och jag har spårövning. Detta ses INTE med blida ögon !


Ibland undrar jag om Laban skulle bli en bättre sökhund ? Om så skulle vara, får han tävla i sök ?


Och så behöver jag lite hjälp med några detaljer i lydnadsträningen, och står i valet och kvalet om jag ska ta en liten paus tills det börjar klarna. Jag gissar att jag hjälper och belönar min hund för mycket, och så kan jag behöva att någon typ svischar till mig i skallen och säger till mig att sluta fundera så förbannat och TÄNK istället !


Usch, ingen bra dag idag men nu måste jag åtminstone försöka ta mig i kragen och få något gjort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Kleist Åstrand - 7 september 2013 12:50


  Laban och Maxía på stenen under vilken gamle Pompe vilar. Bilden tagen i april i år.   Ojojoj, nästan 1,5 år sedan jag skrev något sist. Man kan säga att bloggen har fått ligga i träda.    Mycket har hänt under den tiden, t ex vann Laban s...

Av Sarah Kleist Åstrand - 22 april 2012 19:37

Nu blev det inte så, jag var så rasans trött att jag till väldigt stor del av helgen har sovit och slappat. Och haft dåligt samvete för hundarna som hade en väldigt tråkig matte. Tanken var att vi skulle ha lite roligt och trevligt tillsammans, jag...

Av Sarah Kleist Åstrand - 17 april 2012 14:59

Egentligen har jag inte någon vidare tid för att sitta och klappra, men som vanligt lullar jag i min egna lilla värld och som vanligt blir det en del funderingar. Den här gången funderar jag över Piivo, jag tycker faktiskt lite synd om honom.   ...

Av Sarah Kleist Åstrand - 12 april 2012 20:02

Det är inte bara hundars beteende som är intressant att studera. På sistone, inte bara igår och idag, har jag lagt märke till hur folk jag möter beter sig när jag kommer med enbart Maxía, Piivo, och Laban, när jag kommer med nämnda tre och valpen, oc...

Av Sarah Kleist Åstrand - 11 april 2012 23:02


  Så här ser hon ut, hon fyllde 4 månader i söndags och bilden är tagen idag. Duktiga handlern Roland Sandström poserar henne.   Jag har haft henne hemma några timmar idag och passat på att hantera och pyssla lite med henne. Med tanke på at...

Ovido - Quiz & Flashcards