Alla inlägg den 13 september 2011

Av Sarah Kleist Åstrand - 13 september 2011 14:15

Första planen är ögonlysning av Laban.

Det finns ett tydligt intresse för honom, vilket känns väldigt kul, så jag tjatar på Uffe att av de planer och förhoppningar som finns så är ögonlysning prio 1. En ögonlysning nere i Näsom kostar endast 50 kronor mer än att anmäla till Växjö, och med bilresekostnaden så blir det ändå "bara" 558 kr.

Men de pengarna varar i ett helt år vilket gör 46.50 kr/månad.


Uffe mumlar om utställning, och jag menar att nöjen får komma i sista hand.


För att komma till Näsum behöver man en bil, och eftersom veterinärmottagningar nästan aldrig har öppet under helger  så behöver Uffe en ledig dag. Eller om någon är snäll och kan ställa upp och köra. Naturligtvis står vi för bränslekostnaden.


Efter ögonlysning kan vi snacka MH och utställning. Som det ser ut så får de planerna vänta till nästa år.

Kanske kan Laban och jag även börja tävla nästa år ? Och så vankas det schäfervalp.


Fast Uffe muttrar lite ibland, det har han knappast något behov av eftersom jag sköter hunderiet i det här hushållet.

Han vill bara vara med och äga, han är redan delägare i Maxía och Piivo. Laban har jag fått behålla för mig själv, där är jag ensam ägare fast Uffe blev skitsur att inte han fick vara med på den. To dé ?

Han använder MINA duschattiraljer, han snor av MIN ansiktskräm ( omvänt så vill inte jag springa omkring och lukta som en karl ).

Kort sagt: noll intresse att hjälpa till med träning = noll delägarskap.

Avtal skall skrivas om detta, det skall stå att om han bryter mot avtalet att inte hjälpa till med träning så skall jag skrivas som enda ägare. Till det avtalet skall jag även ha underskrift av två ojäviga vittnen.  När vi köpte Maxía ställde jag kravet att han skulle lära sig att visa hund på utställning. Han har visat Maxía EN gång, när hon gick upp mot Piivo om BIR på Blekingemästaren 2008 ! Hallå, vart tog tävlingsinstinkten vägen !?


Men som sagt, först ska det bli ögonlysning och sedan kommer det andra.



Ovido - Quiz & Flashcards