Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Både bra ch mindre bra

Av Sarah Kleist Åstrand - 15 september 2011 21:58

Först och främst gick det bra på träning igår ! 

Lilla Laban höll jättefin kontakt i linförigheten, och förvisso gör vi bara lite vändningar, halter, och traskar korta sträckor, men det artar sig.  Tyvärr går han för långt bak när vi har lägre tempo, det händer emellanåt att han glömmer sätta sig vid halt, och fria följet behöver en hel del finslipning.

Inkallningen blev riktigt snygg, men fortfarande dröjer det något ögonblick från kommando till reaktion, och även om slutet har blivit bättre så drar han fortfarande lite till vänster när han kommer fram till mig.

Sättande under gång blev först inte så bra, men andra gången blev mycket bättre. Läggande under gång är en helt annan sak, jag kan inte påstå att han direkt slänger sig ner i liggande, snarare tvärtom...


Piivos ligg-träning är ett kapitel för sig just nu, jag måste vara nästintill övertydlig. Däremot gick linförigheten riktigt bra, och inkallningen blev skitsnygg !


I kväll surfade jag runt lite på nätet, kikade in på djurklinikens sida och klickade på bloggen. Ögonveterinär Eva Gustavsson kommer och ögonlyser den 22/9. Det är om en vecka, och avståndet kräver bara ett par apostlahästar, men tyvärr räcker inte min skrala halvpension till att bekosta både ögonlysning och livsnödvändigheter i en vecka. SUCK !

Det blir till att vänta på Uffes lön, tajma en bra dag, och lyckas få låna bilen till Näsum.


På ren ingivelse klickade jag på Aktuellt-fliken, och såg den upplyftande infon att hundpromenaderna startar igen i november!

Det är 46 dagar till november, lite drygt 6 veckor, men det går fort, och den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Kleist Åstrand - 7 september 2013 12:50


  Laban och Maxía på stenen under vilken gamle Pompe vilar. Bilden tagen i april i år.   Ojojoj, nästan 1,5 år sedan jag skrev något sist. Man kan säga att bloggen har fått ligga i träda.    Mycket har hänt under den tiden, t ex vann Laban s...

Av Sarah Kleist Åstrand - 22 april 2012 19:37

Nu blev det inte så, jag var så rasans trött att jag till väldigt stor del av helgen har sovit och slappat. Och haft dåligt samvete för hundarna som hade en väldigt tråkig matte. Tanken var att vi skulle ha lite roligt och trevligt tillsammans, jag...

Av Sarah Kleist Åstrand - 17 april 2012 14:59

Egentligen har jag inte någon vidare tid för att sitta och klappra, men som vanligt lullar jag i min egna lilla värld och som vanligt blir det en del funderingar. Den här gången funderar jag över Piivo, jag tycker faktiskt lite synd om honom.   ...

Av Sarah Kleist Åstrand - 12 april 2012 20:02

Det är inte bara hundars beteende som är intressant att studera. På sistone, inte bara igår och idag, har jag lagt märke till hur folk jag möter beter sig när jag kommer med enbart Maxía, Piivo, och Laban, när jag kommer med nämnda tre och valpen, oc...

Av Sarah Kleist Åstrand - 11 april 2012 23:02


  Så här ser hon ut, hon fyllde 4 månader i söndags och bilden är tagen idag. Duktiga handlern Roland Sandström poserar henne.   Jag har haft henne hemma några timmar idag och passat på att hantera och pyssla lite med henne. Med tanke på at...

Ovido - Quiz & Flashcards