Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Sarah Kleist Åstrand - 26 juli 2011 22:23

Egentligen är jag trött, saker och ting bara snurrar i skallen.

Det börjar bli hög tid för en träning, men som jag tänker mig att ta ut gossarna för en svängom med spårövning och lydnad, så är det nog bättre läge att göra det en sval dag då jag kan ta ut dem en och en.

I fredags kväll tog jag ut båda för lite spårövning och en kort lydnadsträning. Spårövningen gick jättebra för Piivo, men Laban var tyvärr lite för lättstörd den kvällen. I slutänden var jag ändå nöjd.

Och även i lydnaden är de förstås på helt olika nivå. Laban kan så mycket mer än Piivo, som ändå var med riktigt bra. Jag gjorde lite basövningar med båda två samtidigt, och läckrast av allt blev det snabba sättandet som båda kan. Piivo var nästan omärkligt lite långsammare än Laban. Efter den träningen insåg jag att bröderna boys fortfarande har många likheter.


O-namn slukar också en del tankeverksamhet. Om allt klaffar så kommer den framtida schäfern ur O-kullen. Av alla O-namn som finns så har jag tre förslag.

OHIO, efter den amerikanska delstaten, OPTIMUS, eftersom jag mindes tillbaka på de gamla Transformersfigurerna som nu har gjort comeback med att figurera på filmduken. OPTIMUS PRIME var ledare för den goda sidan och tampades stenhårt med den onda sidans ledare MEGATRON.

Det senaste förslaget som dök upp i skallen är OVERKILL, ett album och en låt av metalbandet MOTORHEAD, vars sångare Lemmy anses vara rätt skräckinjagande.

Med overkill menas att man gör något mer grundligt än vad som är nödvändigt, vilket ju passar bra med tanke på hur jag fungerar emellanåt..


Andra förslag är OJSAN, vilket också känns passande i den här familjen, och OASIS, som ju är namnet på en brittisk musikgrupp med bröderna Liam och Noel Gallagher i spetsen. Bröderna är mest kända för att hamna i råkurr med varandra i tid och otid. Snacka om syskonkärlek när den är som värst !


Och slutligen, om det mot förmodan ändå skulle bli en tik ( vi har i första hand tänkt oss en hane ) så finns det bara ett namn. OMEGA.


Ovido - Quiz & Flashcards