Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Sarah Kleist Åstrand - 3 juli 2011 21:24

Nu ska vi se, vi har den "vanliga" lydnaden utan skyltar, och så har vi rallylydnaden med skyltar.


I den vanliga lydnaden är målet att starta i appellklass. Där kommer även spårning. Jag har fortfarande inte köpt det "vanliga" spårgodiset, kanske är jag rädd att bli besviken igen. Men vi måste ju prova och se om det berodde på "fel" godis att det gick så illa förra gången.

Jag får piska mig själv på ryggen !

Utöver detta så har vi ju även "Operation intresseväckande för apportbock". Det gick inte heller särskilt bra de två senaste gångerna, så där måste vi också plocka vidare.

Annars tycker jag att det går bra. Lydnaden funkar bra ialla fall, men själva bruksdelen är just nu en helt annan historia så där får vi fila vidare.


Rallylydnad är en rolig variant som vi också gärna fortsätter med. Tack igen till Elisabeth som "hintade" in mig på detta, och tack till Carina för möjligheten att få lära sig en del i denna sport !


Målet att starta i appellklass finns kvar, jag behöver bara balansera upp mitt förhållande till spårövningarna som gick åt skogen på grund av att jag kluddade till det för mycket.

I rallylydnad finns en plan att fortsätta. Både jag och min lilla Laban är som sagt roade av sporten, och jag vill gärna lära mig mer i och om den.


På lördag är det lördagsträning som vanligt, och jag hoppas på att ha fått ett bra resultat på spårövning, och ett bra resultat på "Operation intresseväckande för apportbock" tills dess.

Lite nervöst känns det, så håll tummarna !


Ovido - Quiz & Flashcards