Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

På klubben och ur Labans scrotum

Av Sarah Kleist Åstrand - 13 juni 2011 22:58

       

Jag känner att jag efter att ha sett foton av 2 av 3 av Labans fina döttrar undan Lill Tibben's Zees The Day, Gullie, vill visa upp honom lite ordentligt även här på bloggen.

Foto på dottern Lill Tibben's Keeper Of Hope, "Kitsi", finns på Pamélas blogg, http://lilltibbens.se.

Lite längre ner på samma blogg finns även ett foto på kullsystern Lill Tibben's Keeper Of Memories, "Beckie", i sällskap med sin black and tanfärgade kompis Cookie. Tyvärr vet jag ingenting om Labans och Gullies tredje dotter, Lill Tibben's Keeper Of Light.


I alla finare sammanhang såsom utställning, heter Laban Vanessan Gösta och har regnummer S46008/2009. På SKK Hunddata finns fakta om bl a hälsa och meriter, för den som är nyfiken.


De tre vackra porträttbilderna är tagna av Tina Johansson, www.tillyhills.se/


Och i kväll var det dags att ge sig iväg till klubben. Jag hade sagt att Piivo skulle få följa med i kväll, och så blev det.

Carina plockade upp oss vid kvart i fem, och så bar det av mot för Piivo en hel del nyheter.

Bortsett från att gossen i fråga kan vara både lat och tjurig så var han ganska duktig, men han tycktes ibland undra om det jag ville att han skulle göra verkligen var nödvändigt. Det var mycket roligare att under inkallningsövningen dra en repa över appellplanen.   

Slutligen fick vi dock ett bra resultat, men det krävdes lite mer lock och pock.  

Det är minsann inte det allra lättaste att lära en 4-årig tibetansk spaniel vad man vill att den ska göra, men jag försöker verkligen ta upp tråden där jag släppte den när han var unghund. Tyvärr har han blivit lite för självständig, så man får försöka ha lite fingertoppskänsla för vad som kan funka med den specifika hunden i fråga. Piivo är en underbar hund, supersnäll, supersocial, men också väldigt självständig. Det gäller att vara lite finurlig, och inte för bestämd för då tjurar han ihop och lägger av. Det är inte bra att vara för snäll och mesig heller, för då testar han gränserna så det står härliga till.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Kleist Åstrand - 7 september 2013 12:50


  Laban och Maxía på stenen under vilken gamle Pompe vilar. Bilden tagen i april i år.   Ojojoj, nästan 1,5 år sedan jag skrev något sist. Man kan säga att bloggen har fått ligga i träda.    Mycket har hänt under den tiden, t ex vann Laban s...

Av Sarah Kleist Åstrand - 22 april 2012 19:37

Nu blev det inte så, jag var så rasans trött att jag till väldigt stor del av helgen har sovit och slappat. Och haft dåligt samvete för hundarna som hade en väldigt tråkig matte. Tanken var att vi skulle ha lite roligt och trevligt tillsammans, jag...

Av Sarah Kleist Åstrand - 17 april 2012 14:59

Egentligen har jag inte någon vidare tid för att sitta och klappra, men som vanligt lullar jag i min egna lilla värld och som vanligt blir det en del funderingar. Den här gången funderar jag över Piivo, jag tycker faktiskt lite synd om honom.   ...

Av Sarah Kleist Åstrand - 12 april 2012 20:02

Det är inte bara hundars beteende som är intressant att studera. På sistone, inte bara igår och idag, har jag lagt märke till hur folk jag möter beter sig när jag kommer med enbart Maxía, Piivo, och Laban, när jag kommer med nämnda tre och valpen, oc...

Av Sarah Kleist Åstrand - 11 april 2012 23:02


  Så här ser hon ut, hon fyllde 4 månader i söndags och bilden är tagen idag. Duktiga handlern Roland Sandström poserar henne.   Jag har haft henne hemma några timmar idag och passat på att hantera och pyssla lite med henne. Med tanke på at...

Ovido - Quiz & Flashcards