Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Sarah Kleist Åstrand - 14 juni 2011 22:21

Nu börjar jag äntligen bli trött !  Sitter här och ugglar lite, jag är ju en riktig rugguggla, hahaha   

Nä, ska strax ut med hundarna för natten, ligistgrannen och hans ligistkompisar har börjat röra på sig igen så förhoppningsvis skäller inte hundarna inatt. Det har hänt att de farit upp och skällt några gånger när ligistgrannen och hans ligistkompisar har varit särskilt livliga.

De springer upp och ner i trappan, rycker i trappräcket så det dånar i hela uppgången, de pratar inte direkt med små bokstäver heller, så varenda käft i uppgången hör dem. Grannen mittemot har blivit hotad med laser, det ska upp i rätten på fredag. Ska försöka ta mig dit.


Dags att traska ut med hundarna, sedan blir det en dusch, eller varför inte ett bad ? Det återstår att se, klockan börjar bli mycket och i morgon måste jag till apoteket, ska tvätta på eftermiddagen, och framåt kvällen blir det lite utställningsträning. På torsdag kväll bär det av till klubben, och då tänkte jag ta Laban med mig. Har fått en uppgift, och inför den fick jag en idé, men eftersom det ju handlar om hund så känner jag mig inte helt tvärsäker på vilken av Piivo och Laban som är lämpligast att involvera. Jag får klura på det lite till, de är ju så olika ! Fast Piivo är i slutänden lite känsligare. Asch, jag tror det blir Laban !


Nattinatti !

Av Sarah Kleist Åstrand - 14 juni 2011 13:07

Så där ja, nu har jag lagt upp några länkar som jag gärna delar med mig av. Min hundvärld består av tibbar och schäfrar, varför länkarna bortsett från SKK är direkt kopplade till dessa raser.

Jag tänkte att jag inte skulle länka till alla möjliga sidor bara för att ha en massa länkar, och så fick det bli.


Länkarna Bio-Bios, Lill Tibben's, och Vanessan går till mina hundars respektive uppfödare.

Mannos är Elisabeths och Kjells kennel varifrån vi ska ha den framtida schäfern. Jag är väldigt förtjust i typen och den starka mentalitet deras hundar har, och jag tycker väldigt mycket om Elisabeth och Kjell, de är toppen enligt min åsikt !   


    


Foto övre : Vanessan Gösta, "Laban", och Mannos Lordi, "Lordi" som vid fototillfället var 12 veckor.


Foto nedre : Laban och Mannos Yanni, "Yanni". Den senare är kamrat Carinas hund. Jag är mycket förtjust i Yanni och håller tummarna att allting klaffar : den stora önskan är att den framtida schäfervalpen är undan just Yanni.  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards