Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Julstädning, valprundor, godissök, och allt däremellan

Av Sarah Kleist Åstrand - 3 december 2011 14:59

Ojojoj ( härmar Robert Gustafsson ), har jag nånsin dröjt så här länge mellan bloggbesöken ?

Faktum är att  det har varit full rulle den här veckan, och jag har varit så trött att jag knappt har orkat tänka tanken på att skriva över huvud taget.


Jag har ändå lyckats klämma in lite tid för aktivering av de egna hundarna. Två gånger denna vecka har de fått rusa runt och leka på ängen, och så har de fått lite godissök. Detta verkar vara en bra kombination för att trötta ut hundarna, de har knallsovit i flera timmar efteråt.

Uffe har haft semester, de sista åren har han tagit en semestervecka efter 1:a advent, och då brukar vi hjälpas åt med en rejäl grovstädning inför jul, då  behöver vi bara torka och putsa av i lyan dagarna innan jul så det är rent och fint.

Fast i år har Uffe huvudsakligen fått städa själv, jag har haft så mycket annat att min tid inte riktigt har räckt till för att städa.

I måndags var det valpplocket som har varit mig ett stort nöje ! Jag lade även lite tid på Tre Amigos, gjorde en del inköp och for i allmänhet runt som fan.

I tisdags hade jag två sjukhusbesök, först på klin. fys för att genomlida en 24-timmars blodtrycksmätning. Det blev en faslig massa sladdar och grejer på överkroppen, en blodtrycksmanschett på vänsterarmen, och en liten dosa som noterade blodtrycksvärdet fästes i ett bälte på magen. Blodtrycksmanschetten pumpades upp  och mätte var 20:e minut dagtid och var 30:de minut nattetid. Innan jag vande mig vid att vara fjättrad vid denna anordning for jag väldigt illa av att ha den på mig, det var väldigt bökigt.

Jag var på klin.fys kl 13 och hade tid hos min psykolog kl 14, men jag hann med och var ute i ganska god tid på båda ställena. Skönt att även psyk mott finns på sjukhuset, annars hade det blivit jävligt tight om tid !

I onsdags skulle jag till klin. fys för att ta bort blodtrycksanordningen med sladdar från överkroppen, och gissa om det var skönt att slippa den ! Blodtrycksanordningen alltså !


Onsdagar betyder hundprommis, och på dagen skulle jag även haft lite valpplock, men det skulle komma en ev valpköpare och titta på lilla Noelle så jag fick en oväntad lucka i planeringen. Jag kommer faktiskt inte ihåg allt vad jag fyllde den luckan med annat än att jag hjälpte Uffe med lite detaljer i städnbingen.

Just den dagen låg mitt blodsocker väldigt lågt, så jag fick äta en massa sötsaker och grejer för att inte behöva åka ambulans till akuten i värsta fall.

Men hundprommisen ville jag absolut inte missa för allt socker i världen, så jag preparerade mig rejält, tog lilla Laban och gick bort mot kliniken. Jag mådde bra under prommisen, som för kvällen leddes av Anja, och Laban var jätteduktig !

I torsdags var det läge att ordna med lite inköp igen, och så skulle Piivo badas och göras fin. Borsta, bada, borsta, föna, och borsta igen, men OJ så snygg han blev !

Därefter var det matdags för lilla mig, och därefter bar det av mot lite valpplock. Nu bar det sig inte bättre än att Elisabeth och jag typ gick om varandra ; hon hade glömt att tala om att hon slutade kl 14, och jag hade inte en tanke på vad det var för dag !  Och därmed hade jag en ny lucka som skulle fyllas med något annat att göra. Det gav sig självt när jag kom hem igen och lilla Laban for upp i famnen på mig ; nu hade jag verkligen det perfekta läget att fixa med kloklippningen som hade blivit lidande ett par veckor för länge. Sagt och gjort, det blev gosestund med kloklippning.


Uppenbarligen fann Laban det hela väldigt mysigt och behagligt, för rätt vad det var så hördes ett snarkande. Han hade somnat !  Fredrik Steens trivsamma modell på kloklippning passar Laban perfekt, och det är så mycket enklare och behagligare även för mig.


Resten av torsdagen bara rann iväg. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad vi mer gjorde, veckan har gått i expressfart !


Får skriva mer se'n, fyrbenta gänget börjar sukta efter den goda maten jag har tagit hem till dem, och klockan säger att det r dags för utfodring.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Kleist Åstrand - 7 september 2013 12:50


  Laban och Maxía på stenen under vilken gamle Pompe vilar. Bilden tagen i april i år.   Ojojoj, nästan 1,5 år sedan jag skrev något sist. Man kan säga att bloggen har fått ligga i träda.    Mycket har hänt under den tiden, t ex vann Laban s...

Av Sarah Kleist Åstrand - 22 april 2012 19:37

Nu blev det inte så, jag var så rasans trött att jag till väldigt stor del av helgen har sovit och slappat. Och haft dåligt samvete för hundarna som hade en väldigt tråkig matte. Tanken var att vi skulle ha lite roligt och trevligt tillsammans, jag...

Av Sarah Kleist Åstrand - 17 april 2012 14:59

Egentligen har jag inte någon vidare tid för att sitta och klappra, men som vanligt lullar jag i min egna lilla värld och som vanligt blir det en del funderingar. Den här gången funderar jag över Piivo, jag tycker faktiskt lite synd om honom.   ...

Av Sarah Kleist Åstrand - 12 april 2012 20:02

Det är inte bara hundars beteende som är intressant att studera. På sistone, inte bara igår och idag, har jag lagt märke till hur folk jag möter beter sig när jag kommer med enbart Maxía, Piivo, och Laban, när jag kommer med nämnda tre och valpen, oc...

Av Sarah Kleist Åstrand - 11 april 2012 23:02


  Så här ser hon ut, hon fyllde 4 månader i söndags och bilden är tagen idag. Duktiga handlern Roland Sandström poserar henne.   Jag har haft henne hemma några timmar idag och passat på att hantera och pyssla lite med henne. Med tanke på at...

Ovido - Quiz & Flashcards