Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Utställnings-PM och nervdaller

Av Sarah Kleist Åstrand - 19 juli 2011 12:20

Nervdallret beror inte enbart på att det snart vankas utställning, det finns en mindre trevlig nervositet också.


För ett par veckor sedan förlorade tibbevärlden en söt och av sin familj högt älskad liten Labandotter som plötsligt blev sjuk och dog av leverkollaps. Jag har förstås varit i kontakt med  hennes uppfödare Paméla och är lika spänd över provsvaren som hon och valpens ägare. Faktum är att här nere i andra ändan av landet satt även jag och grät över den stackars valpens öde, och jag kände starkt medlidande för Paméla  och valpens familj.


Jag har fått upplysningar om att leverkollaps kan ha en rad olika orsaker, bland annat infektion eller förgiftning.


Och så har vi den trevligare nervositeten över den kommande utställningen !

Utställnings-PM:et kom idag, och läste jag rätt så är 59 hundar varav 6 valpar anmälda. WOW !

Laban går in som nummer 22, och med tanke på vilken begynnelsebokstav hans kennelprefix har så är han sannolikt sist ut i öppen klass. Sannolikt är det många juniorer, det är vanligt förekommande, eller också är det ett stort antal hundar i öppenklassen. Alla vill ju vinna något, även jag, men jag har satt mig för att Laban och jag ska bara gå in och ha roligt. Tävlingsnerver är en helt annan sak, och jag känner ju väl till Labans kvalitéer.


Slutligen lägger jag in ett foto på min lilla prinsessa Maxía, taget i lördags eftermiddag när vi hade lite kvalitetstid. Håll med om att hon är söt.



   






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Kleist Åstrand - 7 september 2013 12:50


  Laban och Maxía på stenen under vilken gamle Pompe vilar. Bilden tagen i april i år.   Ojojoj, nästan 1,5 år sedan jag skrev något sist. Man kan säga att bloggen har fått ligga i träda.    Mycket har hänt under den tiden, t ex vann Laban s...

Av Sarah Kleist Åstrand - 22 april 2012 19:37

Nu blev det inte så, jag var så rasans trött att jag till väldigt stor del av helgen har sovit och slappat. Och haft dåligt samvete för hundarna som hade en väldigt tråkig matte. Tanken var att vi skulle ha lite roligt och trevligt tillsammans, jag...

Av Sarah Kleist Åstrand - 17 april 2012 14:59

Egentligen har jag inte någon vidare tid för att sitta och klappra, men som vanligt lullar jag i min egna lilla värld och som vanligt blir det en del funderingar. Den här gången funderar jag över Piivo, jag tycker faktiskt lite synd om honom.   ...

Av Sarah Kleist Åstrand - 12 april 2012 20:02

Det är inte bara hundars beteende som är intressant att studera. På sistone, inte bara igår och idag, har jag lagt märke till hur folk jag möter beter sig när jag kommer med enbart Maxía, Piivo, och Laban, när jag kommer med nämnda tre och valpen, oc...

Av Sarah Kleist Åstrand - 11 april 2012 23:02


  Så här ser hon ut, hon fyllde 4 månader i söndags och bilden är tagen idag. Duktiga handlern Roland Sandström poserar henne.   Jag har haft henne hemma några timmar idag och passat på att hantera och pyssla lite med henne. Med tanke på at...

Skapa flashcards